Trade Magazin: Pálinka, szerelmem…

2017-05-17

A Trade Magazin a pálinkapiac jelenlegi trendjeivel, a piaci versennyel, házi pálinkafőzéssel és pálinkamarketinggel kapcsolatban kereste meg a Villányi Pálinkát is!

Bővül a kereskedelmi forgalomban kapható pálinkák célcsoportja, a fogyasztókban növekszik a minőség iránti igény. Ugyanakkor a több mint száz márka jelenléte a piacon túlkínálatot generál, ami fokozza a főzdék közötti versenyt. A fogyasztói szokások viszonylag gyorsan változnak, a termékfejlesztés állandó kényszernek bizonyul.
Amiben beszélgetőpartnereink, a pálinkapiac legnagyobb szereplői biztosan megegyeznek: a szakmának nemcsak az alig kontrollálható házi főzés jelent problémát, de a hatékony közösségi pálinkamarketing hiánya is, ami nélkül az export is aránytalanul nehéz feladatnak bizonyul.
 

 
Ha a kereskedelmi forgalomban kapható pálinkák célcsoportjáról beszélünk, különbséget tehetünk, kiket céloznak meg a kereskedelmi főzdék, illetve kik jelentik a valós(abb) célcsoportot – elemez dr. Totth Gedeon, a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője. – Vizsgálataink szerint alapvetően az X-generáció körében növekszik a valódi pálinkák népszerűsége a külföldi eredetű szeszes italokkal szemben; elsősorban ajándékozási céllal vásárolnak, nagyobb a márkaismeretük, és a megbízható minőséget hajlandóak megfizetni. A pálinkával ők elsősorban a jó hangulatot kapcsolják össze, valamint az ital „erősségét”. Körükben nőtt a minőség iránti igény, illetve hangsúlyosabb lett a márkapreferencia.
Ugyanakkor számukra sem a pálinka a legkedveltebb italfajta a kategórián belül. A minőség megítélésével sem árt vigyázni, hiszen kortól függetlenül nagyon sokan a „házi” pálinkákhoz társítanak magas minőséget; és ez néhány éve is így volt – talán a kereskedelmi főzdei termékek jobban felzárkóztak, ez olvasható ki a szubjektív véleményekből.
 

Tovább olvasom a cikket

 

Vissza